Friday 6 July 2012

Cryx vs. Cygnar


Setup:

En lille ”alle mod alle” – 3 mands turnering. Cryx stiller Scaverus, Cygnar vælger Maj. ”Siege” og Circle tropper op med Mohsar, the Desertwalker.

Deployment:


Cryx (venstre side af billedet) – Blackbane’s Ghost Raiders i midten, klar til at spurte over bordet i ly af ”incorporal”, bag dem står en enkelt scrap thrall klar til at støtte hvor det måtte blive nødvendigt. Længst mod højre: en full unit af Bane Thralls med UA (tough og dead rising). Venstre: Scaverus med Skarlock. Længst mod venstre: Begge jacks med Necrotech.
Cygnar (højre side af billedet) – Længst mod højre: Black 13th unit og en Arcane Adept solo. Venstre: ”Siege” med squire, 2 jacks (Defender og Charger) og Strangewayes solo. Længst mod venstre: Arcane Gun Mages unit med UA og marshalled jack (Defender)

Tur 1 – Begge sider


Cryx – Alt fik ordre til at løbe (Run). Deathjack fik ”Death Ward” (+2 ARM).
Cygnar – Alle muligheder for at gøre kanoner magiske blev udnyttet, for at få hul på Blackbane’s Ghost Raiders. Dette lykkedes i stor stil og som det ses står kun Blackbane tilbage efter tur 1. En defender påbegyndte en rejser op ad en lille bakke for at få et bedre overblik over situationen. Black 13th rykkede frem i skoven og lagde et par electricity cloud effects i vejen for de 2 cryx jacks.

Tur 2 – Cryx


Cryx har nu valgt at splitte sin hær op. De to jacks, necrotech, Scaverus, skarlock, scrap thrall og Blackbane tager sig af Black 13th og Adept, mens Bane Thralls vælter frem igennem skoven for at få fat på Gun Mages, jacks og Siege. Hele hæren fik således igen ordre til at løbe (Run) og der var derfor ikke mulighed for at dræbe noget.

Tur 2 – Cygnar


Black 13th gør kort proces med Blackbane og den ensomme scrap thrall, som eksploderer harmløst til stor irritation for bondemanden, som ejer den mark der på nuværende tidspunkt er brændt ned af eksplosionen. Adept tager sig professionelt, koldt og kynisk af Necrotech, der æder bly som var det bolcher. Siege og hans bande (squire, Strangewayes og Charger) bevæger sig en smule fremad for at få lagt et godt Foxhole og Magesight, således at resten af hæren kan se de fæle Bane Thralls, som stadig gemmer sig i skoven. Arcane Gun Mages og de to Defenders slipper alt løs i et forsøg på at få reduceret antallet af Thralls før de når frem og når at tage sig af et par stykker, selvom ”tough” viser sig at være en glimrende advantage.

Tur 3 – Cryx


Igen får hele hæren ordre til at løbe. Alle enheder er nærkampsenheder, så der er ikke så meget andet at gøre. Dog prøver Scaverus og skarlock at fyre deres ”hellfire” af på Black 13th, dog uden den store effekt. De to jacks bruger igen deres fuld movement til at komme så tæt på de små skytter som muligt, faktisk passerer de Adept i håb om at provokere nogle ”free strikes”.

Tur 3 – Cygnar


Adept forsøgte desperat at tage sig af skarlock, dog uden held (BEMÆRK: dette var en fejl! I kraft af at Adept står i melee, må han ikke skyde.) og han afventer nu blot sin skæbne. Black 13th måtte indse at de to cryx jacks var kommet lige lovligt tæt på og valgte derfor at bakke ud af skoven, i et forsøg på at få lidt distance til de to helvedesmaskiner. Siege og hans bande valgte fortsat at fokusere på flokken af Bane Thralls og tog sig derfor af Magesight og lidt AOE-rough terrain, i et forsøg på at bremse dem lidt. Gun Mages og deres Defender skød derefter en del Bane Thralls i jorden og som det ses, begynder Bane Thrall truslen at se overkommelig ud.

Tur 4 – Cryx


Næsten hele venstre flanke fik stadig ordre til at løbe for at nå frem og få de berygtede ”free strikes”, Black 13th måtte sande at Cryx jacks er frygtindgydende maskiner og måtte derfor indkassere en ”flee” token. Den anden jack tog sig kærligt af den enlige Adept. Bane Thralls nåede langt om længe frem til Sieges bande, dog uden at kunne nå Siege selv, derfor valgte de at flå løs på den stakkels Charger, dog uden den store effekt.

Tur 4 – Cygnar


Black 13th skulle løbe (flee) før de kunne regroup, det valgte de at udnytte til fulde, desværre måtte en af dem indkassere en lussing fra den cryx jack, der stod i nærheden, dette resulterede i at Black 13th nu kun var to mand, de klarede dog deres regroup test og var klar igen. Resten af hæren åbnede op for skærsilden og tog den ene cryx jack ned, mens Siege valgte at flytte lidt væk fra de resterende Bane Thralls, der stadig stod i nærkamp med Charger.

Tur 5 – Cryx


De sørgelige rester af cryx hæren valgte at blive i skoven, for at få noget concealment fra nogle af de mange kanoner.

Tur 5 – Cygnar


En omstændig omrokering af styrkerne påbegyndes og et par enkelte skud finder vej ind i skoven, men intet overvældende. Cygnar bruger blot runden på at få lavet Foxhole og ellers flytte rundt på styrkerne, så alle er klar til at modtage cryx enhederne, når de finder vej igennem skoven. Charger får ram på skarlock inde i skoven og dette er skarlock på ingen måde bygget til, hvilket resulterer i endnu et tab for cryx.

Tur 6 – Cryx


Scaverus og hans sidste jack brager ud af skoven og vælger at charge Black 13th i et forsøg på at få ram på dem en gang for alle, dette fejler dog og cryx styrkerne står nu ude i det fri, dog med en ordentlig bunke fokus på Scaverus… mon han overlever ?

Tur 6 – Cygnar


Her laver Cygnar, efter min mening lidt en hjerneprut. Hele hæren vælger at rykke TÆTTERE på cryx styrkerne, samtidig med at de skyder det bedste de har lært efter den jack, som på INGEN måde blokerer for Scaverus!

Tur 7 – Cryx


Scaverus hopper frem og gør kort process med størstedelen af Gun Mages pga. sin Reach. Han står nu bedre bag sin sidste jack end han gjorde i sidste runde.

Tur 7 – Cygnar


De tre jacks vælger at fjerne den sidste jack, for bedre at kunne komme til at flå hul på Scaverus, resten af hæren flytter sig på en sådan måde at Scaverus ikke har charge lanes åbne til Siege.

Tur 8 – Cryx


Scaverus udnytter sine spells til fulde og får flyttet et par fjender, således at der pludseligt er en åben charge lane til Siege og som de siger i det store udland: ”Down goes Siege!”
Win – Cryx
En god kamp, som langt hen ad vejen så ud til at falde ud til Cygnars enorme kanoner (range 20, power 15, kæft det’ sygt!) men hvor Cryx til sidst viste hvorfor man ALDRIG giver op.

No comments:

Post a Comment