Sunday 6 May 2012

Første spil under vesten!

Så fik man prøvet WarmaHordes for første gang!

Min kammerat, Thomas var så venlig at stille op og agere underviser, for at jeg kunne få lært reglerne. Derfor mødtes vi i lokalerne her til eftermiddag og startede stille og roligt ud, helt fra bunden, med at bygge vores hære.
Thomas var vældig pædagogisk og gennemgik alt fra bunden så jeg fik det hele med fra starten. Vi fandt hurtigt ud af at de figurer jeg har til rådighed sætter mig i stand til at lave en 24pts. hær. Et lidt skævt tal - normalt spiller man 25, 35 eller 50pts. - men det slog ikke Thomas ud, han fixede hurtigt en Khador hær på 24pts. og efter at have fundet noget terræn og sat det op, var vi klar til at bokse!

Kampen gik, efter min mening fint. Jeg holdt ud rigtig langt hen ad vejen og efter en super dårlig runde fra Thomas' side (eller måske bare hans slidte, gamle terninger ;) ) så det faktisk ud til at jeg havde en reel chance for at vinde min allerførste kamp!
Jeg havde dog hørt at man i WarmaHordes bliver STRAFFET, hvis man begår graverende fejl... og ja, I gættede det... jeg begik en fejl. Efter at have tævet et par units og banket den ene af Thomas' Warjacks godt og grundigt til genbrugsjern tænkte Jacob: "Jeg prøver sgu at tæve hans Warcaster nu, så stopper spillet!" ideen var sådan set god nok, men Thomas havde naturligvis et par tricks oppe i ærmet og når mine terninger så også valgte at holde ferie den tur, så lykkedes det ikke og jeg stod nu ALT for tæt på min fjende og blev derfor smadret godt og grundigt!

Jeg synes spillet er supergodt! Så simpelt kan det siges. Reglerne virker VÆSENTLIGT mere intuitive end til Warhammer 40k og det virker også som om en kamp går meget hurtigere og er mere intens end 40k. Alt i alt, et 12-tal fra mig til WarmaHordes.

Da jeg kom hjem efter kampen satte jeg mig til at male min Warlock (den Thomas lige havde pryglet i jorden!) færdig og har selvfølgeligt taget et par billeder af hele familien. Jeg mangler nu kun min store ulv (Warpwolf Stalker, red.) for at have hele min hær færdigmalet, men med op mod 12 nye figurer på vej med posten får jeg rigeligt at se til i de næste par uger også!


Kan ikke rigtigt få lyset til at være ordentlig her til aften (er NOGET senere end jeg plejer at uploade billeder ;) ) så kvaliteten er ikke helt i top, men det giver et fint billede af hvor langt jeg faktisk er nået.

Hope you enjoy!

PS: Tusind tak for kampen, Thomas! Det gør vi forhåbentligt meget snart igen! :)

No comments:

Post a Comment